FANDOM

Flagi Oryginał tej strony pochodzi z angielski Huntik Wiki. Zobacz Dante Vale na tamtej wiki i jej historię edycji użytkowników. (CC-BY-SA)

Jako najlepszy agent Fundacji Huntik, Dante Vale jest królem poszukiwaczy skarbów. Z umysłem najlepszego detektywa, ciałem atlety i stalowymi nerwami kowboja w samo południe, Dante przewodzi drużyną i zachowuje się jak starszy brat Loka Lamberta. Jako dziecko oswoił swojego pierwszego tytana Skrzydlaka.

Dante Vale jest czołowym Łowcą Fundacji i przywódcą grupy składającej się z Loka Lamberta, Sophie Casterwill i Zhalii Moon. Znany na całym świecie ze swojego dowcipu, siły i kolekcji potężnych Tytanów, Dante jest przyjacielem każdego bohatera i wrogiem każdego złoczyńcy. Razem ze swoim charakterystycznym Tytanem, potężnym Calibanem, Dante Vale odegrał ogromną rolę w wielu ważnych wydarzeniach nowoczesnego świata Łowców. Zakochany w Zhalii, ale nie od pierwszego wejrzenia. Ich miłość potrzebowała czasu by się ujawnić. Po raz pierwszy prawie się pocałowali w 20 odcinku pt. Niewidzialny przewodnik.

HistoriaEdytuj

Dawniej, Dante Vale uczył się u Łowcy o imieniu Metz, który później stał się członkiem Rady Huntik. W przeciwieństwie do swojego mentora, Vale jest niesamowicie wyszkolony w walce wręcz, polegającym na swoich umiejętnościach walki tak samo jak na mocach Łowcy. Dante bardziej skupia swoje moce na zwiększaniu swojej szybkości i siły, niż na używaniu zaklęć czy tarcz.

W sezonie 2, Dante miał wizję swojej własnej śmierci, widząc Zhalię płaczącą nad jego grobem. Dante zginął w odcinku 50, zapobiegając uderzeniu Czerwonej Komety w Ziemię, jednak wrócił w odcinku 52. Używał zaklęcia kopiującego moc Tytanów, przejął moc Legendarnego Tytana Odrodzenia Feniksa, aby odtworzyć samego siebie z popiołów po śmierci. Przy przenoszeniu prochów Dantego z kosmosu, ginie mocno raniona Ambra. Nie wiadomo, czy Feniks również zginął. Po pokonaniu Obłudnika, Dante zostaje członkiem Rady Fundacji Huntik, a dowodzenie drużynie przekazuje Lokowi.

CharakterEdytuj

Dante Vale jest naturalnym przywódcą, który jest zawsze kilka kroków przed przeciwnikami. Ze swoją pewną i spokojną postawą, rzadko widać u niego oznaki stresu chyba, że walczy z naprawdę silnym przeciwnikiem, takim jak Profesor; lub gdy jeden z jego przyjaciół jest w niebezpieczeństwie. Jak wspomniano wcześniej, Dante jest bardzo inteligentny, a przez lata doświadczenia stał się genialnym taktykiem. Dante jest też znany ze swojej lojalności i nie cofnie się przed niczym by uratować przyjaciół, jak w przypadku Metza i jego klątwy. Zakochał się też w Zhalii Moon.

ZdolnościEdytuj

Dzięki naturalnej inteligencji i doświadczeniu, Dante zna wiele faktów o historycznych artefaktach i wydarzeniach. Podczas walki, służy swojej drużynie jako taktyk.

Jego magia gwarantuje mu super ludzką siłę, szybkość i energię potrzebną do przywołania Tytana Calibana, potwornego wojownika walczącego ogromnym mieczem. Podczas walki Dante polega na kombinacji walki wręcz oraz magii, by poradzić sobie z przeciwnikami. Dante jest mistrzem sztuk walki, a zaklęć używa najczęściej do zwiększenia swoich umiejętności bojowych, niż zasłanianie się tarczami czy zaklęciami dalekiego zasięgu.

TytaniEdytuj

ZaklęciaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W trailerach pierwszego sezonu Dante i Zhalia mieli zmieniony kolor włosów (Dante miał niebieskie).

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Dante Vale

  • Płomienisty

    2 wiadomości
    • Pszeprasam czy ktoś wie w którym odcinku dante Zdobył Płomienistego
    • "Przepraszam" to raz. Dwa, nie zostało to ukazane. Wiadomo jedynie, że znalazł go w Chile, gdzie jest ich bardzo dużo. ^^