FANDOM

Umbra Cienisty Jaguar - Legendarny Tytan Wymiarów. Jej pierwotnym właścicielem był starszy syn Lorda Casterwilla. W nieznanych okolicznościach trafiła do rąk Hernana Corteza, który ukrył pierścień z Umbrą w skarbcu, skąd zabrał go Dante Vale. Tytan zginął w ostatecznej bitwie z Obłudnikiem, przynosząc prochy swojego ostatniego właściciela, poległego w starciu z Czerwoną Kometą.

WyglądEdytuj

Umbra wygląda jak wielki czarny jaguar ze świetlistymi fioletowymi oczami. Jej ciało pokryte jest biało-złotą zbroją.

Miejsce spoczynkuEdytuj

Nie wiadomo, gdzie znajdował się pierścień z Legendarnym Tytanem Wymiarów po śmierci starszego syna Lorda Casterwilla. W nieznanych okolicznościach znalazł się w posiadaniu Hernana Corteza, który ukrył go w skarbcu w podwodnej jaskini w Zatoce Kalifornijskiej, skąd zabrał go Dante Vale. Gdy Umbra poległa w starciu z Obłudnikiem, jej pierścień został zniszczony.

HistoriaEdytuj

Umbra była Tytanem starszego syna Lorda Casterwilla. Jej poszukiwaczem był konkwistador, Hernan Cortez, który ukrył ją w podwodnym skarbcu w Zatoce Kalifornijskiej i postawił na straży Tytana - Konkwistadora, pilnującego magicznej bariery, chroniącej dostępu do pierścienia Umbry.

Po zdobyciu magicznego fletu Szczurołapa z Hameln, drużyna Dantego wyruszyła na poszukiwania Legendarnego Tytana Wymiarów. W skarbcu spotkali wysłanników Organizacji, którzy schwytali drużynę i nakazali Cheritowi grać na flecie, by kontrolować Konkwistadora i zmusić go do dezaktywowania bariery. Drużyna stoczyła walkę z Organizacją, lecz Dantemu udało się zdobyć pierścień z Umbrą i połączyć się z Tytanem, który uratował ich z zasypanej jaskini z rąk Konkwistadora. Początkowo uradowaną sukcesem drużynę szybko opuścił entuzjazm, gdy Dante uświadomił im, że przy każdej teleportacji Umbra opada z sił i będzie mogła przenieść ich już tylko raz - kiedy poznają lokalizację Spiralnego Znaku, Tytan natychmiast ich tam zabierze.

Dante wykorzystał moc Umbry, kiedy będąc w Chinach, musiał przenieść się do Zamku Vlada Drakuli i pomóc swojej drużynie w walce ze Spiralą Krwi. Użył nowonabytej mocy Kopiotypu, by przenieść siebie i Tytana, nie nadużywając jego mocy.

Umbra pomogła także Lokowi dostać się do Duchowej Oazy na zamku Tír na nÓg. W miejscu pomiędzy światem ludzi, a światem Tytanów - Huntikiem, Lok nawiązał kontakt ze swoim ojcem i Lordem Casterwillem, dzięki czemu zdołał przywołać Legendarnego Czempiona Tytanów - Pendragona.

Po ujawnieniu informacji o lokalizacji Spiralnego Znaku, Umbra przeniosła drużynę Dantego na pole ostatecznej bitwy ze Spiralą Krwi i Obłudnikiem. By uratować Ziemię przed zbliżającą się Czerwoną Kometą, Dante wykorzystał moc Umbry i przeniósł się wraz z nią i podarowanym przez Sophie Feniksem w pobliże nadciągającej komety. Łowca skopiował moc odradzania się Feniksa i przywołał Maelstroma, by wessał kometę. Powstała ogromna eksplozja, która zniszczyła Czerwoną Kometę, ale również zabiła Dantego. Umbra zdążyła wrócić z powrotem na Ziemię, gdzie po złożeniu prochów swojego pana, zginęła z wycieńczenia, a jej pierścień został zniszczony.

UmiejętnościEdytuj

Jako Legendarny Tytan Wymiarów, Umbra posiada zdolność teleportacji. W starożytności była dziesięć razy silniejsza, jednak lata przenoszenia na raz dużej ilości osób bezpowrotnie ją osłabiły. Sama Umbra może się przenosić bez żadnego wysiłku, co jest jej atutem w czasie walki, bo dzięki temu jej ataki są bardzo szybkie i nadchodzą z różnych stron w bardzo szybkim następstwie. Jak każdy Mezo-Tytan jest impulsywna i ciężka do opanowania, przez co związać się z nią może jedynie Łowca o bardzo silnej woli. Wytworzywszy taką więź, Umbra okazuje wielką troskę o swojego Łowcę.

WezwanieEdytuj

  • "Pojaw się, Legendarny Tytanie Wymiarów, Umbro, Cienisty Jaguarze!"

Ciekawostki Edytuj

  • Umbra jest drugim Legendarnym Tytanem, który ginie.
  • Jest trzecim Legendarnym Tytanem Dantego Vale'a.
  • "Umbra" w języku łacińskim oznacza "'cień".
  • Inspiracją projektu Umbry jest aztecki bóg zła i ciemności - Tezcatlipoca, którego zwierzęciem był czarny jaguar, a przeciwnikiem Quetzalcoatl - Pierzasty Wąż. Tytan jest połączony z kulturą Azteków również poprzez swojego poszukiwacza - Hernana Corteza, i miejsce spoczynku - Zatokę Kalifornijską, która wchodziła w skład państwa Azteków.

GaleriaEdytuj

>> Kliknij, by przejść do galerii.